torsdag, december 06, 2007

Rött och rosa lika med nobel

Jag firar Finlands självständighetsdag med ett glas vin och jobb. Barnen har fått glass och Erk är på julbord med jobbet.

Igår var jag på Jernberghska med U och M. Vi brukar ju göra julklappar och byta med varandra varje år men i år bestämde vi oss för att ta paus från det och istället gå ut och äta. U ska ju ha barn vilken minut som helst och jag och M har båda jobb och studier så det får vila ett år helt enkelt. Det var i alla fall mycket trevligt att träffas och äta god mat ihop.

Bolls fröken ringde i förmiddags och sa att Boll hade ont i magen. Jag hämtade henne och upptäckte att det inte var så farligt. Men vi åkte in till stan och handlade kläder istället. I morgon har de nämligen Nobelmiddag i skolan. Will fick en rosa skjorta och en slips med gitarrer på. Han blev mycket glad. Boll fick en rödrutig kjol och matchande skor, en vit tröja, vita strumpbyxor och så en illrosa tröja med dödskallar på. Jag tänkte mig ju att hon skulle ha den vita tröjan till kjolen men hon blev mycket upprörd. Enligt henne passar den rosa dödskalletröjan ypperligt till den röda skotskrutiga kjolen. Så jag gjorde en deal. Hon får ha den rosa tröjan till kjolen i morgon om hon har den vita på julafton och när vi går ut och äter julbord. Och alla andra eventuella fester. Det gick hon med på.

Jamenjustja... jag skulle ju jobba nu ju.

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag hade ett stort gäng elektriker på museet lördag kväll/natt som åt julmiddag (utan julmat). Herregud vilket sjöslag. Fast de var allt rätt roliga. Väldigt grabbigt haha.

Anonym sa...

Min syster var nog med där och hennes man :0)

Linda sa...

Nu när du säger det så såg jag faktiskt en kvinna som jag tror var din syster. Jag inspekterade folk noga eftersom de minglade runt med många drycker i händerna. Jag har sett bilder på din syster så ja kanske jag såg henne faktiskt.
Restaurangens ägare berättade för mig att det här gänget är de roligaste kunder hon har. Årets roligaste fest att sköta, sade hon. Jag kan förstå det för de var verkligen skojiga. Själv hade jag det väldigt trist däremot som satt ensam i receptionen och log fånigt.
Hoppas din syster hade kul.