fredag, december 07, 2007

Kramar

Nu är Lillebror här igen. Boll och jag hämtade honom på dagis och det kändes bra att bli mött med orden:
- Nu ska jag åka för nu kommer familjen och hämtar mig!
Will har en kompis här så det är fullt hus. De har bakat pepparkakor och nu leker de uppe medan jag sitter här nere och datar. Jag skulle kunna ha flera barn inser jag. Faktiskt så har jag börjat få lite små längtningar efter ytterligare ett barn. Kan vara så att U smittar eftersom hon är gravid. eller så beror det på nåt annat. I vilket fall som helst så ska jag inte bli med barn nu. Och om några år så är det kanske för sent. Jag är ju inte så himlans ung längre. Men att längta lite efter nåt man inte får behöver inte vara negativt. Känslor överlag är bra tycker jag. Ett tag har jag gått runt och varit lite platt men nu börjar det bubbla lite i mig igen och det är skönt.

Det var sista yogan i dag. Vi fick choklad av fröken och varsin lång varm kram. Jag tycker om kramar och såna där varma ärliga kramar är toppen. Men jag är nog inte så van. Vet liksom inte när man ska sluta. Men å för att få ge någon en riktigt go kram. Jag tror inte det är många som kan motstå det. Jag ska bli bättre på att kramas.

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag saknar min mormors kramar. Hon gav underbara kramar. Frodig som hon var så var det underbart att få bli omfamnad av henne. Hon kramade verkligen med hjärtat och oavsett hur gammal jag var fick jag alltid lusten att få krypa upp i hennes knä när hon kramade mig så där skönt vaggande.
Inför mormor är man alltid liten haha.
Ja jag saknar verkligen hennes famn. Den var så trygg.

Anonym sa...

En kramgo bekant sa ang. kramar en gång; "var aldrig den som släpper taget först".
Testade men det kändes bara jobbigt och plåstrigt.

Anonym sa...

Linda - Det är nåt speciellt att bli kramad av nån som gör det helt och fullt av kärlek.

Kim - ja det ska ju kännas naturligt.

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.