söndag, december 23, 2007

En julhälsning från Nisse



Nu sitter jag här i ett julpyntat och välstädat hem och svär över datorn. Granen glittrar i vardagsrummet och alla fyra adventsljusen har tänts och släckts och tänts och släckts. Barnen duschar under protest och bråkar med varandra med jämna mellanrum. I går hälsade vi på släkt och vänner och i dag njuter vi av att vara hemma. Det är rätt trevligt med jul. Speciellt gillar jag den granna och blinkande granen.

Jag önskar er alla en frödefull jul.


Hyvää Joulua, Fröhliche Weihnachten, Feliz Navidad, Natale Hilare, Merry Christmas, God Jul, Gledileg Jol och så vidare.

Glöm nu inte bort att vara kärleksfulla mot varandra och njuta av allt det vackra och att slappna av och pusta ut så här på sluttampen av året.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja! Vi slappnar av och pustar ut för fulla muggar. Äntligen uppe ur bingen efter megafebern.
God helg, dear!

Linda sa...

Jag försöker slappna av, verkligen, jag försöker men det är svårt. Det surrar i huvudet...blä

Anonym sa...

Kim - det är bra det. Skönt att febern har gett sig. Detsamma!

Linda - Ibland slappnar man av bäst genom att göra nåt. Hoppas snurret lugnar sig.