onsdag, december 05, 2007

Jag jobbar alltså är jag

Igår var jag på möte med politiker, nämndemän, poliser och lite annat löst folk. De flesta var rediga, utom politikerna. Måste man vara svamlig och svårtolkad om man är politiker?

Jag hade gjort ett förslag på en broschyr om det som avhandlades under mötet. Jag blev mycket glad när spontana tillrop om hur snygg den var spred sig över salen.
- Den där tror jag att jag har läst, sa en karl (politiker).
- Det kan du inte ha gjort för det är jag som har gjort den, nu, svarade jag.
- Åh, sa han, den ser ju så proffsig ut.
- Ja jag jobbar med såna saker, svarade jag, det är mitt yrke.
Och det kändes så jävla skönt att kunna säga en sån sak. Jag har ett jobb, jag har ett yrke och jag är professionell!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy fuck vilken jobbig människa. Allt jag ogillar i en och samma person.

Hurra för Nisse dock! :)

Anonym sa...

Politiker är en sort för sig. :0)

Jag bugar för hurraropen!

Linda sa...

Gratulerar!
Fast själv skriker jag snart som älskade Samantha i ett SatC-avsnitt: Who the hell do I have to fuck to get an appointment?!
Fast i mitt fall gäller det att få ett jobb och inte en tid för något.
Nåväl du är fantastiskt duktig så du förtjänar ALT gott som kommer din företagarväg.
När kan du glögga med mig, Therese och Anna?

Anonym sa...

Tack Linda!

Ha ha... ja hoppas du slipper gå sängvägen.

Jag kan glögga lite närsom... fast inte på onsdag nästa vecka.