söndag, december 16, 2007

Julbord med mera

Så igår var vi på julbord på värdshuset i det lilla samhället. Det var mysigt och det fanns mycket gott. Fast jag hoppade över en hel del. Till exempel åt jag ingenting från godisbordet och jag drack ingen glögg. Och det kändes helt okej. Speciellt som jag samma morgon vägde in mig på - 5 kg. Har stått stilla ett tag så det var kul att se lite resultat igen.

Jag åt lax, sill, ost, rostbiff, renkött och ägghalvor. Och lite nötter. De hade väldans god getost som jag åt med valnötter. Mums! Den rökta laxen var väldigt fin och äggen med räkröra på var också goda. Jag smakade en yttepyttebit av jansson men den var inte så god och så tog jag en pyttebit av chokladpuddingen men den var alldeles för söt.

På kvällen blev vi bjudna till svärmor och svärfar på tacos. Trevligt det med. Och jag hämtade ut ett paket med ekologisk kallpressad kokosolja och ekologiskt havssalt m.m. Just den ekologiska kallpressade kokosoljan innehåller många nyttiga saker som kroppen mår bra av. Vad jag vet så är det den enda vegetabiliska oljan som är riktigt nyttig för oss. Jag gjorde ischoklad på sådan kokosolja och ekologisk 70% choklad. Godis som jag kan äta lite av. Och som jag kan ge barnen med gott samvete. Linda, jag tar med sån ischoklad om vi har glöggträff!

I dag ska vi åka på en närliggande julmarknad och så måste jag läsa på lite till tentan jag har i morgon. Jag har försökt förtränga den. Lite känns det som att det får gå som det går. Går det åt skogen får jag göra om den.

U och F har fått en bebis, en pojke! Skönt att allt gick bra. Nu ser jag fram emot att få träffa honom.

4 kommentarer:

Linda sa...

Ja det låter väldigt trevligt, jag vill smaka!
Det skulle vara intressant att höra mer om din diet. Vi kan ta det över en lunch någon dag.
Du...jag får en dvd i julklapp men Maria vill gärna ha den dvd jag tog hem från er. Är det ok om hon betalar på fredag? Hon ger mig pengar och sen överför jag till dig. Det var 150 kr va?
Vad ska bebisen heta?

Anonym sa...

Ja det går bra det. Bra att hon vill ha den så du inte behöver ha två.

Har inte hört nåt namn än. Jag är nyfiken :0)

Lunch låter bra. Kan du den här veckan?

Anonym sa...

Ja just ja... ja 150 kr

Anonym sa...

Åh! Gott gott gott.
Och julmarknader är faktiskt något alldeles särskilt härligt!