tisdag, december 25, 2007

Ni behöver väl inte lyssna på mig jämt

I ett svagt ögonblick hittade jag på att vi borde ses allihopa under julen. Allihopa i det här fallet är Erks föräldrar och syskon med familjer. Min tanke var väl egentligen inte att ALLA skulle vara med. Nu blir det i alla fall av. Om en stund ska vi äta lunch med hela högen. Inklusive ett stycken jobbig svägerska och ett stycken jobbig svåger. Dessutom ska vi äta gröt. Jag äter inte gröt längre. Jag funderar starkt på att utebli. Föreslog faktiskt för Erk att vi kunde lämna av barnen och sen åka hem och ha lite raj raj istället.
- Men hörru, sa han, det var ju faktiskt din idé att vi skulle träffas.
- He he, svarade jag, men rajrajet är också min idé. Och så log jag väldigt övertygande.
Fast det verkar luta åt att vi ska åka dit. Attans också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla ideer är inte alltid bra!!!!!
Du har mitt fulla medlidande vad det gäller sällskapet, eller i alla fall delar av det.
Kanske kan bli nåt skoj skvaller att se fram emot............

Anonym sa...

Nej, alla idéer är inte bra. Men det gick över förväntan. Jag satte mig vid ett annat bord :0)

Linda sa...

trist läge. Så bra att det gick bra då.

Nisse sa...

Linda - jo, ibland borde man hålla tyst :0)