lördag, december 01, 2007

Recensioner

Jag ska försöka mig på två recensioner. Jag har nämligen två nya skivor. Kents tillbaka till samtiden och Lars Winnerbäcks Daugava.

Jag börjar med Kent. Jag har aldrig fastnat för Kent förut, har väl tyckt att det varit okej musik och gillat ett och annat jag hört på radio men inte såpass att jag skaffat mig nån skiva. Men så hörde jag en låt från den nya skivan på radion och gillade den riktigt mycket. Berättade det för Ullis som var snäll och gav mig skivan.

Jag skulle kunna beskriva mitt lyssnande och tyckande så här.
1. Hmm... intressant
2. Det växer...
3. Gillar!
4. Aaaahhhh.... mera, mera!


Winnerbäck har däremot varit en stor favorit länge. Jag älskar alla hans skivor. Hans nya låt Om du lämnar mig nu som han sjunger med Miss Li är bara så fantastisk. Men när jag fick skivan så kände jag först att det inte var riktigt så bra som skivorna brukar vara. Eller bra är inte rätta ordet för visst var det bra men ja, det bet sig inte fast som det brukar. Efter några lyssningar så växte det dock. Skulle kunna sammanfatta det så här.
1. Okej...?
2. Nu börjar det hända nåt.
3. Men var det så här från början? Låtarna är ju skitbra. Varför tyckte jag inte det först?
4. Winnerbäck är vad han alltid varit... så jävla bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar ju recensioner. :)
Din var annorlunda.
Måste kolla upp den där duetten mellan Winnerbäck och Miss Li.

Anonym sa...

Men positiv :0)

Linda sa...

Jag vet inte vad det är med Kent och mig men de fastnar liksom inte. De är som teflon!

Anonym sa...

Jo så var det förut men ja, när jag har lyssnat ett tag så händer det nåt :0)