tisdag, december 25, 2007

Dagboksdags

Mina kära barn gav mig pennor och en skrivbok i julklapp.
- Den ska du skriva dagbok på finska i, sa de.
Så det började jag med igår. Svårt var det och lite konstig finska blev det. Men kul också.

Ska använda lexikon i dag.

Helst skulle jag vilja vara hemma i dag och bara greja med mitt. Skrutta runt lite, skriva dagbok, lösa korsord, läsa, ta en promenad, se en film, leka med katterna, spela spel med barnen och sånt.

I morgon ska vi åka till mina föräldrar. Min mamma är smart ibland. Vi ska inte äta julmat, sa hon. Och jag är tacksam.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att ha barn som stöttar och pushar! :)
Hoppas din dag bli finfin och precis så som du önskar.

Anonym sa...

Ja de är snälla mina barn. För det mesta :0)

Tack!

Anonym sa...

Snart kanske du öppnar en finsk blogg. :)

Nisse sa...

Ha ha... ja kanske det