onsdag, december 12, 2007

Födelsedagar

Hur kommer det sig att folk klumpar ihop sina födelsedagar? Jag känner flera stycken som fyller år i dagarna. Två av dem i dag. Bland annat min ena systerdotter. Men det blir ett snabbfirande eftersom jag har min sista finskalektion innan tentan som är på måndag och sen ska jag till Nyköping och hämta släktingar från flyget.

Innan dess måste jag få undan en del jobb och uträtta några ärenden.

I går kände jag mig konstig hela dagen. Nåt slags tungt tryck över ögonen. Det var först när jag nattade barnen som det lättade. Jag läste en julhistoria och sjöng julsånger. Kanske var det som fattades mig. Men egentligen tror jag att jag behöver mera dagsljus. Om jag är riktigt duktig och jobbar undan så kan jag ta en promenad när det har ljusnat. I dag känns det i alla fall mycket bättre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns som de flesta jag känner fyller år i slutet av året. Och nu kom ju en ny firar iom systersonens ankomst. :)

Anonym sa...

Ja många är det som fyller nu. Har en kompis som ska ha barn när som helst också. Vad gör folk i mars egentligen?

:0)

Anonym sa...

Haha. De vuxenbrottas. :)