måndag, december 03, 2007

Mysigt

Åh vad jag längtar efter mys. Jag vill ha tända ljus, musik, juldoft och snö. Jag sitta i en skön fåtölj med en kopp te och en liten bit riktigt mörk choklad och några goda vänner i ett mysbelyst rum och se snön falla utanför medan vi pratar om trevliga saker.

Vi har städat nästan hela helgen så förhoppningsvis infaller den där mysfaktorn när vi har tid att sätta oss ner.

Vi var på 15-års kalas också och där var det mysigt. De har ett sånt där gammeldags hem som påminner om Madicken och Fanny och Alexander. Och jisses vad 15-åringar är stora nuförtiden.

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag har glömt att fråga dig en sak. Therese och jag funderade på att ha en glöggkväll hemma hos henne. Kanske du kan få Erk att skjutsa hem dig eller nåt?
Tänk så mysigt...
Är allt bra med U?

Anonym sa...

Ja det vore mysigt. Jag kommer gärna.
Jo U mår nog bra, pratade med henne igår och då var det lugnt.

Anonym sa...

MYS!
Det är underbart.
Jag gör det nu. Myser loss.

Nisse sa...

Åh, myser loss... Mys lite extra för mig också.