tisdag, januari 29, 2008

Mätt som en plätt


Så här vintrigt var det här om dagen hemma hos oss. Bryggan är inte vår. Den tillhör en känd fd chefredaktör.

Igår åt jag en rejäl lunch kl 13, sen var jag så mätt hela dagen och natten så jag åt inget förrän det var dags för frukost i dag. Mycket praktiskt att bara behöva äta ibland. Billigare också.

Jag har anmält mig till en intensivkurs i finska i vår. I Åbo. Hoppas, hoppas jag kommer med. Det kommer folk från hela norden. Jag har bokat biljetter för säkerhets skull och det var nog tur för det var inte så lätt som jag trodde att få biljetter. Nu väntar jag ivrigt på svar.

Jag har snart en ny hemsida. Har insett att den behöver snyggas till om jag nu ska marknadsföra mig mer. Har satt in min första annons. I ett litet lokalblad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är det skönt att bara behöva äta sällan.
Så är det när jag äter min jobblunch ute på stan. Men på det sättet sparar man tyvärr inga slantar så det är matlåda som gäller och en smarrig middag i hemmet.

Det tog ett tag innan jag uppfattade INTENSIVkurs. Blev förfärad och trodde du skulle lämna landet!

Anonym sa...

Åh, jag glömde säga att "ivrig" är ett underbart ord som borde användas oftare!

Anonym sa...

Ja det är enkelt om inte annat att bara äta ibland. krävs inte lika mycket fantasi.
Ja, ivrig är trevligt. :0)