onsdag, januari 09, 2008

Filmer

I min morgontidning stod det om vårens filmer. Små korta beskrivningar. Såna som ska locka antar jag. Rubriken var Alla guldkorn i vårens rika utbud av filmer. Jag som älskar att gå på bio började läsa och hade faktiskt en tanke på att ringa in intressanta filmer och riva ut hela sidan och sätta upp den på kylskåpet.

Men är det här lockande beskrivningar av filmer?

Vantage point
Ett mordförsök på en amerikansk president ur åtta skilda vinklar.

Charlie Wilsons war
Historien om en festprisse och kongressledamot som tillsammans med en överklasskvinna och en CIA-agent icensatte en historisk operation.

21
En verklighetsbaserad film om ett gäng som försökte lösa kortspelets koder.

Jag blev i alla fall inte lockad.

(Det fanns fler filmer förstås, kanske jag ändå hittar något guldkorn.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kortspelets koder - wow!
;)

Nisse sa...

Ja man måste ju bara se den :0)