onsdag, januari 30, 2008

Inget Grekland men dåligt vatten

Det löste sig av sig självt med Grekland. Alla flyg dit vi skulle är inställda i år. Så vi får fundera ut andra resmål.
Några av mina idéer är:
Tyskland och hälsa på Erks kusiner
England och hälsa på Erks kusiner
Norge och titta på fjordarna
Åka till Finland några dagar för att sedan åka till Tallin och därifrån mot Riga och på vägen besöka det slott som Erks släkt kommer ifrån
Fira midsommar i Finland för att sedan åka till nåt varmt och badvänligt ställe under hösten
Jag skulle också vilja åka till Wien, Island och Nordkap men jag tror inte att det blir något av dom ställena i år.

Jag är lite upp och ner nu ikväll då vi har fått reda på att vårt vatten innehåller för höga halter av mangan. Mangan kan ge barn allvarliga beteendestörningar, koncentrationssvårigheter m.m. Inte så kul att höra. Fick också veta vad ett filter kostar. Bara 29 000 kr. Men vi ska kolla upp det och se om vi hittar nåt bättre pris någon annanstans. Är också lite upp och ner för att Will hittat en liten knuta på halsen. Jag tyckte inte det verkade som nåt farligt men han fick gå till skolsyster, som ringde och sa att vi nog borde gå till läkare. Och när jag ringde och beställde tid på vårdcentralen sa tjejen i telefon att hon inte ville skrämma upp mig men att det var bäst vi fick tid så fort som möjligt. Nehej då, inte skrämmer du upp mig med de orden inte.

Och till det så är jag trött, trött, trött för att jag jobbar hela tiden.

3 kommentarer:

Linda sa...

Det är nog ingen fara med lillkillen ska du se.

Åh...jag önskar jag kunde fundera ut semesterplaner men det blir nog ingen i år heller..Jaja kanske nästa år? Jag tycker ni ska åka till England iallafall.

Anonym sa...

Jag hoppas att allt löser sig, med resa, vatten och knuta.

Ha en fin dag.

Anonym sa...

Tack mina vänner!