fredag, maj 30, 2008

Tacksamhet, glädje och positivitet

Jag sitter i min sköna trädgård och mår bra. Jag sitter i skuggan under pilen och njuter ömsom av utsikten och fågelkvittret och ömsom av Barbara som ligger i mitt knä och Bolls kvittrande. I morse var jag på möte med mina trevliga affärskollegor och idéer kläcktes och nya tankar föddes och företagsamheten nådde nya nivåer. Sådant kan få vilken affärskvinna som helst att börja sjunga.

Det finns mycket att glädjas åt och vara tacksam för. Att en vän som blivit svårt sjuk ändå tänker positivt och kommer att bli frisk. Att några av mina bästa vänner kommer hit i morgon. Att jag ska få återse min nya kärlek i sommar. Att en skön vän håller på att flytta till stan så att jag kommer att kunna träffa henne oftare. Att det är full sommar ute fast det ännu inte är juni månad. Att vi har tapetat färdigt. Att jag har ett eget företag. Att jag har så många goa vänner.

Jag tror stenhårt på att man ska njuta av allt som är njutbart, passa på liksom, istället för att fundera på vad som kommer sen eller fokusera på det som är mindre bra. Njut! Livet är vackert och blir det lite tokigt ibland så kan man njuta av att få bli riktigt förbannad eller riktigt gnällig en stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är tacksam för att du säger så positiva saker om mina krönikor :) Tackar!!

Anonym sa...

Therese - det är ju en sak som gör mig glad, att läsa dina krönikor. Inte mer än rätt att du får veta det :0)