torsdag, maj 08, 2008

Jag är knäpp men glad

Jag fick nyss ett hysteriskt skrattanfall när jag läste en sak på Tjuvlyssnat som inte egentligen var så roligt. Konstigt hur det kan vara att man ibland bara småler åt något man verkligen tycker är kul och andra gånger inte kan sluta skratta fast man knappt själv fattar vad som är så roligt. Mina tårar sprutade och Erk tittade förbryllat på mig. Inte tyckte han det var speciellt skoj heller när han läste.

Så här var den:

En kvinna står med sin nyinköpta tvättkorg i rotting och väntar på bussen. Plötsligt kommer en annan kvinna fram och öppnar tvättkorgen.
Kvinnan som äger tvättkorgen: Ursäkta, men det där är min tvättkorg
Den andra kvinnan: Oj, ursäkta, jag trodde det var en papperskorg.

Fast kanske går det onda i ryggen över nu. Skratt är ju en bra medicin.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var faktiskt kul!
Inte så att mina tårar sprutar över skärmen (det lät porrigt) men jag fnissade till.

Det var länge sedan jag läste Tjuvlyssnat så jag tackar för påminnelsen.
Vad hette den andra roliga? Konsumbloggen?

Anonym sa...

Jo lite kul är den ju, annars vore det ju tokigt om jag skrattar mig halvt fördärvad av något som inte är kul :0)

Konsumbloggen ja, den är skojiga också.

Linda sa...

Nä jag fattar inte riktigt det roliga.... men jag hade säkert skrattat om jag var med när DU skrattade. Sånt smittar haha.

Anonym sa...

Ha ha hoppas du får en trevlig helg & att tårarna slutar spruta. Nu kan man passa på att njuta av våren & värmen,kanske ett dopp ?
Ha de bra Kramis

Anonym sa...

Linda - då hade jag säkert inte kunnat sluta alls :0)

Anonym - jag njuter för fullt

Kram