torsdag, maj 29, 2008

Gullig men inte inkompetent

Vad varmt det är i dag. Barnen vill åka och bada men jag är hungrig och lite seg efter en dag i Stockholm. Jag var på ett kundbesök på förmiddagen och sedan tog jag en tur förbi IKEA för att handla lite till hallen. Tyvärr så var den fåtölj jag skulle ha slut så det bidde bara ett bord, en lampa och en spegel. Kort kommer.

Det är lustigt så det är. Alla åker i varsin bil och köerna är lååånga. Vad gör folk i Stockholm? Det tog en timme och tio minuter hemifrån* mig till den där bron innan Hornsgatan. Och från bron till Skanstull tog det 40 minuter för det var såna köer. Inte beror det väl bara på Condoleezza?

Jag måtte utstråla någon slags gullig inkompetens. Det är ofta jag blir behandlad som om folk tycker jag är lite gullig och oförarglig och smådum. Jag kanske måste ändra stil och attityd så folk slutar upp med det. Jag uppskattar det inte så vidare värst. En grej folk gör är att de blir överraskade när jag lyckas med något. En annan grej är att de klappar på mig och lägger huvudet på sned och säger saker som lilla gumman, vännen eller tjejen. Sedan finns det andra som inte alls behandlar mig så utan som tar mig på allvar och litar på min kompetens. Det är väldigt skönt att träffa sådana människor. Men jag borde nog kanske ändå jobba lite på min utstrålning. Ska jag klä mig annorlunda, ändra frisyr, vara mer gåpåig? Jag vet inte riktigt. Kanske har det helt enkelt med min rundhet att göra. Många vittnar om att de blivit behandlade på helt annat sätt när de gått ner i vikt. Det återstår att se.


*Hemifrån ligger långt borta i skogen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser ju väldigt snäll och rar ut. Det är nog därför.
Man ser inte på dig att du är en driftig och tuff donna.
Men vi som läser din blogg - vi vet.

Anonym sa...

Jag kanske får skaffa tuppkam. Det verkar fräckt. :0)

Anonym sa...

Ja, det är rätt läckert. :)
En perfekt sommarfrisyr.