söndag, maj 18, 2008

Hemmafix

Det är bra att det regnar den här helgen för vi har fått mycket gjort inne. Igår städade vi på övervåningen. Rensade ur garderober och plockade bort leksaker som barnen inte leker med längre. Nu är det mycket utrymme igen och rent.

I dag så har vi börjat med hallen. Tagit bort möbler, gardinstänger och annat som sitter i vägen för tapetsering. Vi har också börjat slipa skarvar. I morgon ska jag om jag hinner åka och handla tapetklister och sandpapper och lite annat som behövs.

Jag skulle vilja ta itu med nedervåningen också men antar att jag får göra det själv i såna fall då min man har en längtan ut.

En sak som var kul med att städa garderober var att jag hittade för stora kläder. Mina shorts som förra sommaren satt tajt är för stora nu. Mycket för stora.

Inga kommentarer: