onsdag, maj 28, 2008

Tapet och mygg

Hå hå ja ja, vi tapetar och tapetar. De krångliga bitarna vid trappen tog mycket längre tid än vi trodde. Men nu är snart sista våden uppsatt. Fint är det. Eller som Will sa:
- Det var liksom så gult förut. Nu är det inte så... gult längre.

I går morse när jag bäddade så låg det en stor fästing på min kudde. Inte kul alls. Om fästingar tycker jag inte så värst.

Inte myggor som surrar i mitt öra heller, eller som försöker bita mig när jag sitter och skriver. Irriter, irriter, irritera.

Jag blev glad i dag då jag fick mail från Joep, en av killarna som var med på finskakursen i Åbo. Efter ett tag så kom det även brev från tre andra som var med på kursen. Jättekul att höra av dem.

Nu är det snart läggdags eftersom jag sovit för lite hela veckan. I morgon ska jag ge mig ut i vida världen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska ut i vida världen!
Vart ska du då, tro?

Jag skulle skrika om jag fann en fästing på kudden.
Varför finns de?
Gör de någon nytta i världen?

Anonym sa...

Va fin tapet ni valt, ser mycket vackert ut... Hoppas du får en fin dag ute i vilda världen ;-)

kramis

Anonym sa...

Vida världen var i det här fallet Stockholm. :0)

Ja, taoeten är fin. Jag är mycket nöjd.

Anonym sa...

Tapeten... förstås

Nisse sa...

Ja just ja, fästingar... jag vet inte varför de finns. Har inte kommit underfund med det än.
Jag skrek inte, jag muttrade lite och slängde den i papperskorgen.