fredag, maj 16, 2008

Hungrig och trött men glad och nöjd för det

Oh i dag är jag trött. Har stigit upp tidigt några dagar och sen varit i farten hela dan. Jag vill orka vara vaken i kväll då min älskling kommer hem efter att ha jobbat och bott i Stockholm hela veckan. Men risken är ju att det blir god middag, lite tv och sen snaaaarkkk.

Jag är i alla fall mycket bättre på att vara utan honom nu. Det går fint att sova ensam. Men det är klart det är trevligast att ha honom hemma.

Min tanke är att helgen ska vara familjen och hemmet då det varit mycket annat och kommer mycket annat framöver. Kanske kan vi börja tapetsera i hallen?

Coffe sitter bredvid mig och är kelen. Ibland säger han mjau och så puttar han på mig med huvudet. Jag fick en puss nyss av Aslan. Han är så söt, när jag pratar med honom och frågar om jag får en puss så ställer han sig tillrätta på diskbänken och sträcker fram huvudet. Och än så länge är Marsipan kvar hemma. Jag hoppas hon inte tänker ta sin semester riktigt än. Vill ju ha mina kissar hemma.

Jag är hungrig, har varit det i flera dagar även om jag ju faktiskt har ätit. Men jag har ätit för lite och så har det blivit lite kompromissande då jag har ätit ute en del. Så ikväll blir det riktig mat - entrecote och hemgjord bearnaisesås. Det ska bli gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kärleksfullt inlägg. :)
Även om det kanske inte var tanken från början (?).

När jag säger "puss" till Sebbe slickar han mig mycket diskret på näsan. :)

Anonym sa...

Fick läsa det en gång till för att se vad det var som var kärleksfullt. Men du har rätt :0)