onsdag, maj 07, 2008

Vackert

Min rygg är inte riktigt sams med mig för tillfället. Det började i Åbo då jag hade en säng och en kudde som inte riktigt var gjorda för mig. Fick ofta ont sen jag stigit upp men det släppte när jag gick. Och gick gjorde jag mycket i Åbo. Fast sen jag kom hem så har jag inte gått lika mycket och min rygg protesterar när jag måste sitta mycket framför datorn. Jag brukar inte ha ont i ryggen. Det här är mycket irriterande och jag vill att det ska gå över nu. Nu! För det mesta släpper det efter ett tag, det börjar några minuter efter att jag stigit upp och sen sitter det i ett tag. Tills jag rört mig tillräckligt. Sätter jag mig direkt vid datorn så blir det inte så bra. Så i morse så gick jag ut på promenad direkt och nu känns det mycket bättre. Dessutom var det en väldigt trevlig promenad i vårgrönt och fågelkvitter och små pratstunder med grannar.

Jag märker tydligt hur mycket vädret och årstiden påverkar mig. Jag blir nästan euforisk av vackra vårdagar. Just nu är det alldeles fantastiskt här hemma hos mig. Jag sitter ute vid mitt cafébord under min egenhändigt snickrade blomlåda med rosa och vita pelargoner. Jag har ätit frukost och läst tidningen och nu sitter jag här med Bärbara-Barbara och njuter. Det som hörs är insektssurr, fågelkvitter och grusknarret när en granne cyklar förbi. Körsbärsträdet är fullt av vita blommor och i gräsmattan blommar Bellis och det är varmt, skönt och grönt.

Sådana här dagar så vill jag bjuda hit hela världen så ni får dela det vackra med mig. Fast ni får nog komma en och en annars så tror jag friden försvinner.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter mycket ljuvligt det där.
Idylliskt.
Det är så vi vill att sommaren ska vara.

Hoppas din rygg blir bättre snart.
God dag önskar jag dig.

Anonym sa...

Ja, och en en rejäl överdos av vår gör att man sedan med gott samvete kan gå in och jobba :0)

Tack och en fin dag till dig också!

Anonym sa...

Jag skulle gärna komma ut en sväng och dela vårgrönskan med er. Ni bor så fint.

Fast skulle jag väl komma ut och hälsa på så skulle vi väl bara hålla oss inomhus ;-)
Men man kan ju alltid öppna fönstret lite för att släppa in fågelkvittret och dofterna och den friska luften.

kram till dig och Erk.
Johan

Anonym sa...

Johan - man kan ju vara ute också
:0)

Kram till dig