måndag, juni 02, 2008

Sommarkvällar

Jag gillar detta väder. Jag till och med njuter av att hänga ut tvätt. Sådana här varma dagar leder till sköna kvällar och det känns dumt att gå in när man kan vara ute.

Lördagen började med en snabb städning, förberedelse av mat till kvällen och så en promenad med Sigge. Sigge är en kompis hund. Eftersom det var marknad i det lilla samhället så sammanstrålade vi där med några vänner, tittade lite på utbudet och tog en fika. Sedan bar det av hemåt med vännerna för en trevlig grillkväll. Självklart så bjöd jag bara på lchf-mat (sånt jag äter). Men ingen klagade över bristen på potatis eller bröd utan åt glatt och alla blev mätta och nöjda. Vi satt ute rätt länge och det var alldeles ljummet och skönt.
- Ni bor väldigt vackert, sa en av vännerna och jag kunde ju bara hålla med.

Söndagen var en stilla hemmadag. Jag klippte gräset i linne och fick röda överarmar och rött ansikte på köpet. Vi var hundvakter också åt svärmors hundar. Jag cyklade och hämtade dem och sen fick de springa hem till oss. Holly är en vild hund som inte lyssnar ett dugg på vad man säger så när hon hade sprungit in till stutarna i hagen några gånger så fick hon vara kopplad. Vilma däremot håller sig helst vid mina fötter.

På kvällen cyklade vi till svärföräldrarna och fick en pratstund och lite fika i solnedgången. När vi kom hem så var det sovadags för barnen men både guben och jag ville njuta lite till av kvällen så vi gick ut och pysslade lite i trädgården.

En fin helg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tackar så mycket för promenaden.
Det var skönt att komma ut och lyfta på benet med trevligt sällskap.

Anonym sa...

Det låter så idylliskt och hälsosamt lantligt.
Kanske hamnar jag i en sådan tillvaro en vacker dag.
Du är välmående. Det märks. :)

Nisse sa...

Varsågod Sigge, det var bara trevligt.

Tack Kim, jo jag har det fint på många sätt. Om inte annat så får du väl komma hit och hälsa på :0)

Anonym sa...

Tack. Jag hoppar på bågen. :)