torsdag, juni 12, 2008

Jobb

Igår var jag i Stockholm på jobb. Hade möte med min uppdragsgivare som först ville att den nya foldern skulle se ut ungefär som den gamla men när jag visade mitt förslag så tyckte hon det var jättefint och proffsigt. Det blev jag ju glad för men hmm... ja, det är ju liksom mitt jobb att göra bra grejor. Inte vill jag väl göra en likadan som den gamla heller. Den var de ju trött på och dessutom var den inte så snygg.

Jag undrar när folk ska börja lita på att jag kan och förstå att det är mitt jobb och att de ska överlåta till mig att ta hand om dessa saker. Det enda jag vill ha av dem är info om vad som ska ingå sedan får de se på mina förslag och fundera utifrån dem. Inte lämnar jag min bil på en verkstad och tror att det är jag som ska göra jobbet. Gör ni?

Efter mötet åkte jag iväg och träffade en tjej som jag intervjuade och fotograferade. Hon ska vara med i foldern. Jag har ju navigator i min mobil och den kom väl till pass när jag skulle hitta till henne. Mycket bra.

I dag måste jag jobba undan så mycket som möjligt. Jag väntar på vissa uppgifter från min uppdragsgivare, hoppas jag får dem på förmiddagen.

3 kommentarer:

Kottemor sa...

Förstår dig till fullo!
Undantaget är läkare, där måste man gå dit och tala om EXAKT vad det är för fel och önskad behandling själv, deras jobb är bara att kråka recept sen.

Anonym sa...

Kottemor! Trevligt att se dig här.
Håller med om läkarna. Påläst måste man vara för att gå till doktorn.

Anonym sa...

Jag vet vad du menar.
Även ang. läkarbesök. Man blir ju så trött.