söndag, juni 08, 2008

Kaos och dumma fåglar

I torsdag kom det två underbara killar hit. De var här en halvtimme och jag fick betala 600 spänn. Det var värt varenda krona. De tvättade alla fönster på en halvtimme och resultatet var fantastiskt. De ska definitivt få komma tillbaks.

Men säg den lycka som varar. Våra fina rena fönster är inte lika rena längre eftersom det dök upp en knäpp sädesärla. Den har i flera dagar speglat sig i bilfönstrena och nu husfönstrena. Gång på gång så har den flugit emot fönstrena och kladdat ner dem. Dumma, dumma fågel.

Vi har också haft kaos här på morgonen. Lillebror och hans hund var här över natten. I morse skulle jag hämta svärmors hundar som vi också skulle ta hand om. De är vansinnigt vilda och jobbiga. När de skulle hälsa på Lillebrors hund så började de jaga henne så hon sprang bort. Jag fick ta bilen och åka och leta. Som tur var så hittade jag henne efter en liten stund.

Sen så började Lillebror kräkas. Hela badrummet var nerkräkt och jag fick stoppa honom i duschen och sedan langa ut honom till Erk som tog hand om honom medan jag skurade hela badrummet. Men det var ju bra för då blev badrummet rent.

Nu är Lillebror + hund hemskjutsade och svärmors hundar ligger under köksbordet. Jag hoppas att jag får en lugn och skön eftermiddag. Ibland så får jag en desperat längtan efter ensamhet och att slippa ansvar. Jag undrar vad det beror på. I morgon börjar en hektisk arbetsvecka. Men jag är glad att jag har jobb igen. Mycket glad.

5 kommentarer:

Linda sa...

Herregud vad intensivt det där lät. Hur gammal är lillkillen och vad är det för slags hund han har? Vilken tur att du hittade den... hade den sprungit iväg långt?

Anonym sa...

Han är 5 år och han har en liten pudelblandning, hon ser mest ut som en pudel men har flera raser i sig. Den hade sprungit 1 km.

Ja det var lite intensivt ett tag
:0)

Anonym sa...

Är det bara jag som får en inre bild i huvudet av två "hantverkare" iförda jeans och bar muskulös överkropp och löddrigt vatten och några tvättsvampar i händerna.

Eller någon bloggare som får samma bild på näthinnan ;-)

kram
Johan

Anonym sa...

Jag trodde så klart först att de underbara grabbarna tog hand om lusten som du beskrev i din dikt...

Ensamhet är bra. När man hela tiden har folk omkring sig och en massa ansvar förstår jag att man längtar, så jag försöker njuta istället för att gnälla över mitt eviga singelliv.

Anonym sa...

Jag visste väl att ni skulle tolka det så :0)
De var visserligen mycket charmiga men jag hade både barn och karl hemma så det blev inget av med nåt löddrande. Förutom på fönstrena.