måndag, juni 16, 2008

Tuff start på veckan

Just nu känns det ganska jobbigt. Lillebror är här och det är lite krångel med honom. Han är glad och nöjd just nu men han vill inte stanna kvar över natten. Och det är ju det som är grejen, att han ska sova kvar så hans mamma får vila upp sig. Men det ska ju inte komma från oss utan från hans mamma. Och hon är tyvärr inte så bestämd och tydlig som hon borde vara. Så jag måste prata med henne och få ett tydligt svar på hur vi ska göra. Inte ett jättelätt samtal.

Och igår fick jag veta att Will blivit utsatt för utpressning i skolan och mer eller mindre tvingad att betala 300 kr till en kille. Så jag ska ringa till hans mamma. Inte heller ett jättelätt samtal.

Och så väntar jag på saker från min uppdragsgivare så jag kan bli klar med jobbet så det hinner till tryckeri innan vi åker till Finland. Just nu är det lite för mycket.

Igår var jag på seans. Det var spännande men påverkade mig också mer än jag förstod just då.

Känner att jag har en del att ta itu med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det fixar du ! Du är stark & tar det på rätt sätt.
Lycka till, Finland är det semester ?

Kram ;-)

Anonym sa...

Tack. Jo Finland är semester.
Kram

Anonym sa...

Men oj.
Hoppas samtalen går bra.
Du är ju en stark kvinna så jag tror nog det.

Du får gärna berätta mer om seansen vid ett annat tillfälle.