onsdag, november 28, 2007

Vad betyder tystnad

Om man ber någon läsa något man har skrivit eller kommentera något annat man har gjort, vad betyder det då om vederbörande inte säger något? Att det är dåligt, ointressant, hemskt, fånigt? Men om jag ber om respons så vill jag ju veta såna saker. Om personen dessutom inte nämner ett ord om andra ganska uppseendeväckande saker man har skrivit till den, vad betyder det? Speciellt som personen gärna hör av sig ofta och själv vill ha respons på saker. Det känns mycket konstigt att träffa personen när saker som betyder mycket för en själv har blivit granskat men responsen uteblir totalt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som Ego-Liisa är i farten.
Släng ut 'na!

Linda sa...

Jag tycker du ska säga ifrån på skarpen. Ödsla inte tid på vänner som inte ställer upp.

Linda sa...

Förresten så träffade jag idag Nina som är illustratör. Jag berättade att du ibland kanske skulle ha användning för en sådan som hon. Jag fick visitkort att ge dig. Det vara bara att ringa eller kolla in hennes hemsida om du vill någon gång hälsar hon

Anonym sa...

Ja fast det konstiga är att hon inte alls är nån egoistiskt människa utan mycket vänlig och snäll.

Jag vet vem Nina är nu, jag såg henne på lunchen. Tog hennes visitkort då. Men tack ändå Linda.