torsdag, november 08, 2007

Knepiga saker

I firefox kan man lägga in lösenord så de sparas så man slipper skriva in dem varje gång man ska logga in någonstans. Det gör jag bara på sidor som inte spelar så stor roll och som jag inte besöker så ofta. Men naturligtvis så har lösenordet försvunnit efter ett tag och då kommer jag ju inte ihåg vad det var längre. När jag då testar och skriver in det lösenord jag tror det är så kommer det upp en ruta som frågar om lösenordet ska sparas. Men det vill jag ju inte i fall det är fel. Och så testar jag några gånger tills jag får rätt. Men då är ju inte ordet sparat. Och nästa gång jag ska logga in så är det samma sak.

En annan sak jag tycker är lite knepig är facebook. Jag går sällan in där för jag vet inte hur jag ska göra med allt. En kille lade till mig och jag klickade i att det var ok, men jag har ingen aning om vem han är och varför han lade till mig. Nu skickar han grejor till mig. Och jag vet inte om jag ska skicka saker tillbaks (jag vet ju knappt hur man gör) eller strunta i det eller till och med ta bort honom. Åh jag orkar inte med facebook. Jag har inte tid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I KNOW!
Jag brukar klicka i "spara inte" tills jag hittar rätt lösenord. Då loggar jag ut och så loggar jag in igen och väljer "spara lösenord". :)

Facebook kan vara mycket stressigt. Jag gör nästan ingenting där och tackar nej till det mesta. Sitter bara och glor och förfasas över att alla jag känner känner alla jag känner.

Linda sa...

Jag tycker att du deletar honom för det är någon snubbe som anger att han är en vän men han hackar datorn. Ta bort honom!!!!!

Nisse sa...

Kim - ja, men jag är för slö för att logga ut när jag loggat in. :0)

Linda - usch, låter inget vidare.