tisdag, november 20, 2007

Nu hittar jag hem till dig

Jag tänkte att jag skulle beta av en massa jobbsaker idag. Men så fick jag mail från praktikanten som vill komma över. Iofs så innebär det ju jobb det också men mina planer spricker lite. Boll är hemma i dag så risken är ju att även hon kommer att ruska om mina planer en del. Och så är jag kattvakt till grannens katt. Fast det är ju bra för då kommer jag ut en sväng. Men jag behöver stryka några saker på listan om inte för annat så för min egen skull. Så jag kan slappna av lite.

En glad sak är att jag fick tillbaka finskatentan igår. Jag hade gjort en del knasiga fel. Men jag fick ändå VG! Känns toppen!

Min nya mobil har kommit också. Den är svart och silvrig och har en massa finesser. Jag testade navigatorn igår. Ha, det var skitskojigt!
- Om trehundra yards, sväng vänster. (yards?)
- Vänd så fort du kan! Vänd så fort du kan! (när jag med flit körde fel... ha ha)
När jag kom till gården som ligger ganska nära oss så ville den att jag skulle köra över lagårdsbacken för att det var närmast. Då sa Will:
- Den vet visst inte att det bor en E här. (E är min hemska svägerska och hon skulle bli vansinnig om jag åkte över lagårdsbacken).

Navigatorn visar dessutom på metern var vi bor. Och alla småvägar. Till och med en liten skogsväg. Väldigt trevligt.

Jag gillar teknik men lite nervös var jag först när jag skulle försöka förstå mig på den. Fast det gick ganska fort att lära sig. Utan att använda instruktionsboken i någon större utsträckning. Lite kul är det att telefonen har det mesta av det som vi kom fram till att användaren vill ha när vi jobbade med det i skolan. Vi fick uppdrag av SonyEricsson att ta fram vad folk vill ha och hur den nya mobilen skulle kunna vara. Och här är den nu. Fast som Nokia.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill se dig, i raseri, köra över lagårdsbacken!

Linda sa...

Så patriotiskt av dig att välja finskt märke nu när du fick VG på tentan hihi.
Grattis till mobil, VG och kamera.

Anonym sa...

Kim - det skulle vara i raseri i såna fall :0)

Linda - tack! Jo jag måste ju tänka på min finska status :0)

Anonym sa...

Ha,ha,ha susa fram över lagårdbacken jo jag tackar!!!!
Kan se hur E o T kommer rusande efter dej.
Förövrigt så tror jag att avståndet är ungefär det samma oavsett lagårdsbacken eller vägen.

Anonym sa...

Ja men det kanske går snabbare om man blir jagad av E :0)