måndag, november 26, 2007

Konstaterat


Boll och jag satt och kollade på mina gamla bokmärken som jag har sparat sen jag var liten. Rätt var det var så ramlade den här filuren ut.
- Titta, sa jag, en indian.
- Det där är ingen indian, sa Boll.
- Jo, sa jag, visst är det väl en indian.
- Nähä, sa hon tvärsäkert, det är ingen indian. Det är en sån som äter grönsaker.
- En sån som äter grönsaker? Menar du vegetarian?
- Ja, just det. Det är en vegetarian.

- Nja, sa jag, varför tror du att det är en vegetarian.

- För dom brukar ha såna där masker på sig.

Och sen tittade hon vidare bland bokmärkena.

5 kommentarer:

Linda sa...

Hon har helt rätt, jag har ALLTID min mask på mig.
haha rolig tös du har.

Anonym sa...

HAHA. Jag bär också mask!

Nisse sa...

Jag visste det, hon har upptäckt något jag inte har sett :0)

Anonym sa...

Hahaha så sant, jag håller med henne. Smart tjej.

Anonym sa...

Hon brås på sin mor... eller nåt :0)