fredag, november 16, 2007

Ägg med sylt

Vad det var skönt med yoga idag. Lite jobbigt också, men det ska det väl vara. Jag har bara tre gånger kvar på mitt klippkort. Måste införskaffa ett nytt efter nyår.

Efter yogan åkte Boll och jag och hämtade Bonus-Lillebror. Alltså 5-åringen som vi är kontaktfamilj åt. Det är första gången han ska sova över.

Jag gjorde omelett till barnen som mellis och Lillebror tittade undrande på omeletten.
- Är det pannkaka? frågade han.
- Nej, omelett, sa jag.
Han smakade och så sa han:
- Men var är sylten?
Jag plockade fram jordgubbssylt och barnen mumsade glatt i sig omelett med sylt. Omelett gjord på ägg, riven ost, vispgrädde, salt och peppar.

3 kommentarer:

Linda sa...

Jösses är det vad ungar äter numera? När de inte välter gubbar (hi hi).

Anonym sa...

Sylt! Haha. Kanske är det nya tider nu!

Anonym sa...

Linda - JordGUBBSsylt... ha ha

Kim - ja barn har ofta lite annat sätt att se på saker :0)