torsdag, september 25, 2008

Trassel

Det är inte lätt att vara kattmamma åt en hittekatt. Odessa vill gå ut, hon kräks hela tiden och vi har ingen tid till veterinär förrän på måndag. Jag ringde en annan veterinär i dag som gav mig en del råd om hur jag ska göra. Ska åka till apoteket och köpa nåt medel som jag ska försöka få i henne.

Igår var jag ute och gick med Odessa i koppel. Ska köpa henne en riktig kattsele. I går lånade jag en leksakssele från en av Bolls mjukisdjur. Den var väl inte helt bra. Men jag vill inte släppa ut henne hur som helst innan hon är frisk och stark nog. Och innan hon är helt hemma här så hon förhoppningsvis inte springer bort.

Sitter här och är lite nervös över Odessa och över ett möte jag har i kväll. Jag håller ju på med en projekt med en kollega och vi ska göra en utprovning. På mina föräldrar, svärföräldrar och några andra släktingar. Det här projektet är lite speciellt och det är en mycket bra grupp att testa på eftersom det är lite provocerande. Utprovade för ett tag sedan på Linda och Ullis och det blir nog lite skillnad nu. Fast sånt vet man ju aldrig innan.

Inga kommentarer: