tisdag, september 02, 2008

Gubbjävel

Jag är inte en sån som hatar så där dagligdags. Men det finns något som jag tycker riktigt illa om och det är översittargubbar. I går råkade jag ut för en sån och jag tände direkt på alla cylindrar. Det finns inte en enda sådan gubbe som kan få mig att vika en tum. Barn, kvinnor, unga killar eller riktigt gamla pensionärer kan jag nog vända andra kinden till även om de är korkade. Men inte dessa arroganta översittartyper som tror att de alltid har rätt just för att de är medelålders män med lite pengar.

Jag åkte och letade parkeringsplats på en smal gata med parkerade bilar på båda sidorna. I slutet av gatan fanns en lite korsning. När jag kom dit så tittade jag i backspegeln, inga bilar i närheten. Så jag började svänga runt för att åka tillbaks på samma gata. Lugnt och stillsamt och inga andra bilar i närheten. Då kommer en gubbe i sin penisförlängar... hrmm... stadsjeep och när han ser att jag håller på att svänga runt så gasar han på och kör i full fart rakt mot min bil och ställer sig så att jag (som nästan kommit runt) inte kommer fram. Sen sitter han där och tittar ner på mig med en hånfull min i sin stora bil och viftar åt mig att jag får backa så han kommer fram. Gissa vem som fick flytta på sig. Inte var det jag i alla fall.

Jag blev tvärförbannad. Vilken jävla typ. Hade han kört normalt så hade jag hunnit svänga runt utan problem och han hade kunnat köra förbi lugnt och städat. Men istället så trodde han att han skulle sätta mig på plats för att jag svängde runt i en korsning (som om man inte skulle få det) och gasade på som en tok mitt bland folk och parkerade bilar. Men jag körde mot hans bil och sen så satte jag mig med armarna i kors, stirrade på honom och väntade. Jag skulle ha suttit kvar där än om det hade behövts. Men han backade ganska snart undan och då körde jag förbi. Och gubbidioten vevade ner rutan och trodde att han skulle få säga nåt till mig. Det kunde han ju glömma att jag skulle vilja prata med en sån typ.

Fan jag var arg resten av dagen. Jag är arg fortfarande. Jävla gubbe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Efter en weekend i Paris (där kör alla så fast med respekt.)så kan jag som possitiv kille bara säga ."GLÖM HONOM" Det är inte värt att ens tänka på . Men viken jävla idiot....
Se framåt & njut av roliga saker
;-)

Din blogg är så lockande att man längtar hem (till & med från paris ;-) KRAMIS (STOR)

Anonym sa...

Bra gjort! Hurra!
Och ja, vi vet att han har fyra små skrynkliga cm att locka med.
Nej tack!

Anonym sa...

Åh Paris, vad kul att åka dit! Och kul att du läser. Kram!

Kim - jag är hård mot dom hårda som fantomen. :0)