tisdag, september 02, 2008

Sportigt värre

Jag gillar min nya dator och nya skärm. Den andra känns redan gammal och fjuttig. Men det tar lite tid att få ordning på allt. Man ska ju installera alla program och teckensnitt och bla, bla, bla innan allt flyter på. Nu har jag också en backup så jag kan spara mina arbeten och bilder på ett lite bättre sätt än förut.

Min käre man och jag är inga sportiga människor. Vi går ibland en promenad eller brottas lite på tu man hand. Och det är ju trevligt men det ger varken kondis eller muskler. Inte speciellt mycket i alla fall. Men jag har plötsligt känt ett sug efter att springa. Jag har försökt att ignorera det. Det har jag. Men igår fick jag plötsligt ett infall och frågade Erk om vi skulle springa en sväng efter maten och han sa ja. Så vi sprang. Inte hela tiden men ändå, vi sprang.

Och idag har jag också sprungit. Ett varv runt huset och sen efter några. Det var en grannes kossor som kom och hälsade på kossorna (stutarna) i hagen. När man bor mitt i en hage som vi gör så får man nog finna sig i att bli invaderad av kreatur emellanåt. Mig gör det inget men grannen såg lite generad ut. Och jisses vad mygg det var ute. Jag viftade hysteriskt medan jag jagade kossorna. Sen sprang jag hem.

Nu är det kalasdags. Jag är gudmor åt en liten tjej som fyller tre år i dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst är det kul att installera och göra fint i nya datorn. :)

Jag har inga kossor i närheten men i morse såg jag ett rådjur igen. Det låg och vilade men gömde sig snart.

Anonym sa...

Ja den där nykänslan är trevligt. Skulle kunna köpa många apparater ofta bara för den.

Rådjur är också trevliga.

Anonym sa...

Va kul med lite sport, kanske kan jag jaga dig din lilla vilda katt;-)kanske Vasaloppet i mars???? det är sååå häftigt med den tiden i skogen.

Kramis...

Anonym sa...

Jag tror inte att jag någonsin kommer att bli sportig, men det är skönt att röra på sig.

Kram