tisdag, september 23, 2008

När livet gör ont

Just nu är det inte så bra här hos mig. I går kände jag mig upp och ned. Mådde inte bra på ett diffust sätt. Tog en paus från jobbet och sov några timmar mitt på dan. Jag är inte fysiskt sjuk bara nere.

Sen så hände det som gör att jag mår dåligt just nu. Odessa försvann.

Hon ville gå ut. Stod och krafsade på dörren och ville inte gå därifrån. Så jag tänkte att jag väl kunde släppa ut henne lite. Hon stod på trappen en stund och sedan sprang hon. Rakt ut i skogen. Och hon kom inte tillbaks hur jag än ropade och lockade.

I morse så var hon här men hon gick inte att få tag på. Dessutom hade hon ätit massor av mat som stod på trappen. Alldeles för mycket mat. Så nu är jag orolig för att hennes mage inte ska klara det. Hon har kräkts massor de senaste dagarna och jag skulle ta henne till veterinär. Hur ska det gå nu?

Jag känner mig hemsk och usel som släppte ut henne och inte tänkte på maten som stod där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror hon behöver avmaskas/Linda

Anonym sa...

Jag har maskat av henne två ggr. Vågar jag göra det igen?

Anonym sa...

Oj det vet jag inte. Kanske bäst att du frågar veterinären om det där. Du kan ju prova att ge henne mat som passar en känslig mage? Agnes spyr ju som sjutton numera. Hon äter speciellt foder som ska vara lindrigt för magen. Fast det räcker ofta inte så hon får kattmalt i maten också. Nu tror jag nog inte att Odessa kanske behöver kattmalt. I Agnes fall handlar det nog mer om att hon börjar bli lite gammal och har därför fått en känslig mage/Linda

Anonym sa...

Jag har köpt kattungemat åt henne. Hoppas det hjälper.