måndag, januari 31, 2011

På hal is

Det är stökigt på mitt skrivbord och lite stökigt i mitt huvud. Jag får inte plats med alla papper och böcker jag behöver ha framme när jag arbetar och då blir det ett översvämmande kaos som hotar att ramla över mig. Jag borde städa. Tror jag.

Fast idag är det en sån där måndag. En sådan som börjar med att man vaknar och känner sig olustig och som sedan liksom inte blir nåt av.

Jag är inne i en drömperiod, jag drömmer en massa konstiga saker och vet inte alltid vad som är dröm och vad som verkligen har hänt. Som igår när jag såg att någon rökte på tv och jag kom på att jag hade rökt eller nåt och sen så blev jag förvirrad, för jag har aldrig någonsin ens haft en cigarett i munnen. Men jag kunde verkligen känna känslan av att dra ett halsbloss, som ett verkligt minne. Skumt.

Jag är lite uppjagade över några saker, en del har med jobb att göra och annat mer på det privata planet. Det är som om jag väntar på att bryta igenom isen, först efter det kan jag försöka ta mig upp.

Och så det där med sockret. Ibland går det jättebra och sen så får jag återfall. Och det är så irriterande. Jag vill hitta tillbaks till mitt lchf-flyt.

Men överlag så känns det inte så pjåkigt. Jag har en varm hund på fötterna och så har jag tagit en skön promenad, jag har spelat spel med dottern som är hemma från skolan och så har jag faktiskt fått en del jobb gjort även om det inte känns så.

Isen spricker nog snart och sen så är det bara att gå vidare.

2 kommentarer:

Kim sa...

Ja, isen spricker snart.
Jag hör redan hur det knarrar och knakar.

Nisse sa...

Uj, ja... lite nervöst men det är nog skönt efteråt.