fredag, januari 21, 2011

Livet är vackert

Idag är en bra dag. Jag är kreativ och får mycket gjort. Det gäller att ta vara på stunderna men när jag hamnar i det här tillståndet så räcker aldrig tiden till. Dessutom har jag inte ätit en enda gnutta socker eller sådant som blir till socker i kroppen. Och så har jag fått två stora paket. Det ena på över 30 kg och det andra väger nog runt 15. Foldrar i det mindre och kattmat och kattsand i det andra. Även om det är saker jag har betalt för och visste skulle komma så är det ändå alltid kul med paket.

Jag tog också en lång promenad direkt innan frukost och så hade jag en härlig, kärleksfylld dröm som fanns kvar långt efter att jag hade vaknat.

Maken och jag gick och filosoferade kring det nya året några dagar efter nyår och då kom vi fram till att det går att se det mesta ur en positiv synvinkel och att vi skulle försöka göra det under året. Livet blir skojigare då. Till exempel så pratade vi om när han hade gått ut i skogen och sågat upp ett omkullfallet träd för att ha till ved. Om han såg det negativt så var det mycket jobb för väldigt lite, flera timmar till att få ihop lite ved. Men med positivt synsätt så fick han gratis motion, frisk luft och gratis ved.

Jag har också kramat och pussat min dotter och min hund, något som väcker livsandarna till liv. Tänk att hud mot hud och lite kärlek och värme kan göra så mycket.

4 kommentarer:

Sigge sa...

Hm, var har du hittat cafeet där hund är välkommen?????
Läste ifatt också när jag ändå var här......
Hälsning från matte....... på lydilitykursen så kommer vi att ha en alldeles egen meteorolog som deltagare. Detta med hänvisning till ditt väderintresse.

Nisse sa...

På Klostergatan i Eskilstuna, i närheten av Carlavägen. Prova!

Spännande med meteorolog!

Kim sa...

Ja, hud mot hud är välgörande och livsviktigt.
Att vara fysisk är som healing.
Lycka till med det positiva tänkandet!

Nisse sa...

Det är synd om dem som inte har någon alls att krama, vi behöver det.