torsdag, januari 27, 2011

Kung Bore frostar till

Det är kallt i dag. Nordvindar gör att det känns kallare än vanligt hörde jag på radion. Och igår läste jag i tidningen att forskare tror att det kan slå till och bli riktigt kallt från februari till april. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jag har inget emot vinter, tvärtom så gillar jag det. Men att frysa är ingen höjdare.

Det är extra synd om Einar. Att sitta i den kalla snön med små nakna tassar och försöka uträtta sina behov är inte roligt. Han får kramp i tassarna och de börjar spreta åt alla håll och då är det inte lätt att skita.

Här är det på sin plats med investeringar och uppfinningar känner jag.

3 kommentarer:

Kim sa...

Eller hur!
Sebbe skuttar och springer när tassarna är kalla.
Puss på honom och Einar.

Sigge sa...

Testa att smörja tassarna.
En del säjer att mattes kådsalva hjälper även mot köldkramp. Mot snöklumpar och spruckna trampdynor hjälper den garanterat

Nisse sa...

Kim - Ja, det gäller att hålla sig i rörelse, fast det är ju inte lätt när behoven gör sig påminda :0)

Sigge - vi har en salva som är rätt så bra, men annars så vet vi var vi får tag på kådsalva :0)