tisdag, januari 13, 2009

Sammanfattning

Jag har tagit mig lite sovmorgon. Boll är sjuk så vi kröp ner i min säng båda två när Will hade åkt. Jag undrar hur länge jag skulle kunna sova eller i alla fall ligga i halvdvala om jag inte behövde stiga upp. Eller hur länge jag kan sova om ingenting väcker mig. Det är svårt att få till sådana experiment när man har familj, djur och ett jobb. Annars så bor jag ju bra, det är ofta väldigt tyst den här tiden på året. Framåt våren så sätter fåglarna igång och sen kommer flugor, humlor, getingar, bin och traktorer.

Igår när jag tog en promenad så var det lite vårigt, en ganska tidigt vårighet blandad med lite höstrusk och mörker. Vintern försvann, antagligen ganska tillfälligt. Det var trevligt att gå i skogen och lyssna på träden som knarrade i blåsten och prova vattniga isar med mina nya blå stövlar. Har jag berättat att jag fick blå stövlar i födelsedagspresent?

Jag har fått lite mer ordning på jobbandet. Varje dag skriver jag upp vad jag ska göra i dag och vad som kan vänta till en annan dag. Det är mycket bra. Fast det betyder ju inte att det går att följa exakt. Ett oväntat samtal eller ett mail kan ju göra att hela planeringen falerar. Men jag fick en hel del gjort i går även om det blev lite annat än jag hade tänkt från början. Jag letar bland annat efter fotomodeller till ett projekt och det går riktigt bra. Vi har tagit de första bilderna. Har anlitat en fotograf som är mycket bra och rolig att samarbeta med.

Jag har köpt Alfapet. Oj vad jag gillar att spela Alfapet. Erk spelar med mig men inte med samma glädje som jag. Han muttrar om att jag fuskar eftersom jag oftast får många fler poäng. Men skillnaden är ju att jag har läst många fler böcker, löst många fler korsord och dessutom brukar spela ordspel på nätet. Och har längre utbildning och dessutom inom text. Om jag då kan komma på några fler ord är det väl inte så konstigt? Om vi spelade ett spel om elscheman så är jag säker på att han skulle vinna.

Jag borde klä på mig och sätta igång med dagens jobb. På eftermiddagen kommer några av mina favorittjejer hit (jag har en hel hög favvotjejer :0). Vi ska få massage, finsk massage. Aj!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alfapet är kalaskul.
Det är dock svårt att hitta medspelare.

Anonym sa...

Ja, varför vill inte alla spela Alfapet?