fredag, januari 30, 2009

Fredagsgodis

Tänk vad livet går upp och ned. Tidigare i veckan kände jag mig stressad och uppgiven. I går så hade jag fått ordning på en hel del och då började jag fundera på hur det skulle bli om jag inte får in några nya jobb. I dag ringde en kund som vill ha mer hjälp. Jag ska göra två foldrar åt dem. Och så kom jag på att jag har ganska många fakturor att skicka.

På söndag åker jag utomlands för att jobba med ett projekt och även gå på studiebesök och möten. (Jag var bara tvungen att prova skriva utomlands för det låter så flådigt, jag ska åka till Finland som ju nästan är mitt andra hemland. :0)

I april ska jag bli teamledare i det affärsnätverk som jag är med i. Det är som att vara chef och jag ser fram emot utmaningen att lära mig chefa. Jag har också antagit en annan utmaning. Fick en förfrågan om att föreläsa för ett antal kvinnor från andra länder. Det är en utmaning men en spännande sådan.

Och jag kan inte låta bli att berätta lite om när jag i måndags hade ett spännande möte med en transvestit som jag letat upp på nätet. Han är fotomodell i projektet jag jobbar med. Han är lång, hade kort röd läderkjol och snygga ben på skyhöga klackar, en rejäl byst och vackert röda läppar. Vi fikade tillsammans med fotografen och där satt jag och upptäckte att jag kände mig fullkomligt avslappnad och glad i deras sällskap. De är inga fotbollstokiga machomän som det finns ganska många av i det lilla samhälle där jag bor. Såna som jag inte känner mig riktigt bekväm med. Det här var i stället ett möte mellan människor och jag tror jag själv hade de flesta så kallade manliga dragen av oss tre. Det var en intressant upplevelse. Mycket berikande.

Livet är gott på många sätt och jag är glad när jag upptäcker det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt liv är så härligt omväxlande!

Spännande med transan. :)
Hoppas få se'na på bild så småningom!

Nisse sa...

Jo ibland så :0)
Det kommer, när projektet är klart så får du se.

Linda sa...

Jag är så otroligt glad för din framgång. Du förtjänar den verkligen och du jobbar hårt. Din ärlighet, vänlighet och kompetens kommer leda dig till en jättefin karriär. Jag är helt övertygad.

Anonym sa...

Åh tack Linda! Känns fint att läsa det. Kram!