torsdag, januari 15, 2009

Lycklig

Jag har just fått 7 olika sorters te med posten. Jag blir så lycklig. Jag har beställt dem från Sencha. Ekologiska och goda är de. Jag ska börja med en som heter Pukka Pleasure med smak av choklad, lakrits, kanel och kardemumma bland annat. Mmmm...

Jag fick också ett vykort från Malaysia från min vän Marie som jag träffade i Åbo förra våren. Roligt att höra av henne och få veta lite om hennes spännande semester på ön Langkaw.

En annan glad överraskning som kom med posten var räkningen från tryckeriet för mina vistkort. Jag fick dem till ett mycket bra pris.

Snart ska jag iväg på kurs. Talarkurs. Läxan var att berätta om ett barndomsminne så jag har fördjupat mig i mina minnen en stund.

Nu ska jag dricka te.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät som ett smarrigt te.
Jag som försöker bli en tedrickare borde kanske testa nåt som låter så gott.

Anonym sa...

Just det teet var spännande men lite för sött för min del. Provade ett med kokos och apelsin i dag och det var jättegott.