torsdag, januari 08, 2009

Nu börjar vi om

Jag har varit ledig länge men så fort jag börjar jobba så sätter det igång direkt. Jag har tydligen inte lärt mig något.

Jag har mycket att göra. Många olika saker. Och det är svårt att hinna med allt samtidigt. Men istället för att i lugn och ro ta itu med en sak i taget som jag hade tänkt så blir jag stressad och försöker göra mycket på en gång.

Jag lägger mig inte i tid så jag sover för lite. Jag oroar mig för saker. Vilket leder till att jag blir trött, håglös och uppjagad.

Det var ju det jag skulle undvika det här året och så börjar jag direkt.

Jag måste ha en strategi som fungerar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte bra, Nisse. Inte bra!
Du får ha en BESTÄMD tid då sovklockan ringer. Hos mig är regeln: jag ska ligga borstad och klar i bingen klockan 23:00.

Anonym sa...

Nä inte alls bra. Men jag har lycktas strukturera lite vilket genast fick det att kännas bättre. Och så ska jag lägga mig i tid.