tisdag, februari 05, 2008

Trevlig tisdag

Sitter här och jobbar med ett affisch-förslag. Tyckte det blev rätt okej efter en stund så jag skickade iväg det uppdragsgivaren för feedback. Vill ju inte vara ute och cykla åt helt fel håll.
I dag känns som en mycket trevlig dag. Jag vägde mig i morse och såg till min glädje att jag gått ner 8 kg och minskat 24 cm i midjan. Kan ju också meddela att det fortfarande funkar utmärkt att äta som jag gör dvs skippa kolhydraterna och äta mer fett. Grönsaker äter jag ju iofs. Men jag saknar inte alls bröd, potatis, ris, godis osv. Jag provade faktiskt en liten bit mörk choklad för någon vecka sedan. Men när jag knaprat lite på ena hörnet så insåg jag att jag inte ville ha. En skön upptäckt. Jag mår bra och jag går ner i vikt. Det är toppen.

I kväll ska jag på ett stort möte med mitt affärsnätverk. Jag har fått flera uppmaningar att ta med mig många visitkort. Det ska jag göra. Kanske kan det leda till nya kontakter och nya jobb. Jag hoppas.

Jag har varit ute och gått lite mer sista tiden. Egentligen mest för att jag var kattvakt åt en granne (här bor grannarna inte precis bredvid). Det är mycket skönt att komma ut och röra på sig. Jag hoppas att jag kan gå oftare. Men det har varit lite mycket jobb på sista tiden. Det tar tid att åka in till stan och vara lärare och sedan försöka hinna jobba undan firmajobb på kvällar och helger. Och så läsa finska. Så då är det förstås promenaderna som får stå åt sidan.

Igår var det finskalektion och då fick vi se på finsk film. Lutande tornet hette den. Eller Kalteva torni som den heter på finska. Vi såg bara halva, ska få se resten nästa gång. Men den var lite kul och jag förstod faktiskt lite ibland. Den var textad på svenska så jag fattade ju vad den handlar om men jag förstod även vad de sa emellanåt utan att läsa. Fast uj så mycket det är kvar att lära sig innan jag kan prata. Ska bli kul att åka till Åbo och träna.

4 kommentarer:

Linda sa...

Jäklar vad kul det är att gå ut på långpromenad med hundar. Ja det vet du ju som är gammal hundägare. Jag hade så roligt, de är ju för knäppa de små liven. Bra motion också.
Kan vi träffas snart och hänga lite? Hur blir det med bokklubben? Jag fick ett sms va? Har helt glömt bort...sorry

Anonym sa...

Ja det är kul! Saknar det.

Jag vill gärna träffas snart. Bokklubb också. Vi får höras av och bestämma nåt.

Anonym sa...

24 cm är verkligen en rejäl bit!
Tack för att du inspirerar mig. :)

Anonym sa...

Bara kul om jag inspirerar dig Kim!