söndag, februari 10, 2008

Sovmorgon

Vi hade Lillebror här från fredag till lördag. Han har varit rätt sjuk ett tag och det har varit jobbigt för honom vilket lett till att han blivit mycket mammig. Så det krävdes en del från vår sida för att det skulle fungera att ha honom här. Mycket lyhördhet, engagemang och brysigom. Men det gick bra, fast för min del så bidrog det till en jobbig huvudvärk. Huvudvärken berodde förstås inte bara på det utan mest på att jag sovit för lite och jobbat för mycket. Så jag instruerade min familj om att jag behövde sovmorgon i dag och drog ut telefonkontakten. Sov i nio timmar och låg sedan och drog mig ett tag. I dag är jag därför en helt annan människa än jag varit på hela veckan.

Jag har sorterat papper och städat på mitt skrivbord. Nu vet jag var jag har allting igen. Mycket bra. Det är hyggligt undanplockat i köket och tvätten är vikt. Hoppas bara att vi får tid och ork till att dammsuga och tvätta golven under veckan. Då skulle det bli beboeligt igen.

Jag inser att jag måste ta mig mer ledigt och att jag måste sova mer. Det här är inte hållbart i längden. Det var nog bra att ha Lillebror här i alla fall för då gjorde jag annat än jobbade. Jag satt och målade med barnen, tittade på när Boll red och spelade spel.

I morgon är det en ny vecka med fulltecknat schema. Men i dag är det söndag.

3 kommentarer:

Linda sa...

Själv ska jag försöka ta mig ut med hundarna så mycket som möjligt innan mitt vikariat börjar. Då blir det mer regelbunden arbetstid för mig.
Hur blir det på torsdag? Kan du komma vid kl 16? Museet är öppet till kl 20 så jag behöver inte stå ute och vänta så ingen stress för min skull.

Anonym sa...

Och idag är det måndag.

Ja, visst blir man en ny människa av lite sömn. Inget påverkar en nog lika mycket. Prio 1: SÖMN!

Men det är svårt att hinna sova, hur absurt det än låter...

Anonym sa...

Linda - ja, jag kan hämta dig då. Ska vi säga 16.15?

Kim - ja, vart tar tiden vägen?