torsdag, februari 14, 2008

Lite lugnare i dag

I går var en mastodontdag. Steg upp vid 5 och åkte hemifrån vid halv 6. Hämtade kollega och åkte på möte i Strängnäs. Möte i några timmar och sen i väg till Eskilstuna för att hålla lektioner. Slutade vid 14-tiden och då gick jag till min revisor. Åkte sedan och lämnade några saker till en annan kollega. Åkte och hämtade barnen, hem, jobbade vid datorn några timmar, lagade mat, åt och åkte iväg på föräldramöte. Kom hem strax i 9 och hjälpte Will med matteläxan. Nattade honom och glodde lite på tv innan jag lade mig. Jättetrött efter en lång dag och dålig sömn natten innan. Somnade med katten på sidan (på min sida alltså) och minns inget förrän jag vaknade och insåg att barnen och gubben var på väg till jobb och skola.

Snällt av dem att låta mig sova lite även om jag steg upp strax efter 7. Hade ju saker att göra även i dag. Resten av dagen ska jag jobba undan en del och på eftermiddan ska jag åka och hämta Linda och sen bär det av till Therese och katt... äh jag menar bokträff. Vi har läst August Strindbergs Påsk.

I dag är det ju alla hjärtans dag, fast jag vet inte riktigt det där med alla. Jag köpte två vackra rosor igår, en till min mamma och en till min pappa. Vill visa dem lite uppskattning för allt de gör för mig. Och de blev mycket glada. Jag ska hitta på nåt åt barnen och gubben min får väl nåt gott. Vägen till mannens hjärta går genom magen ni vet. Men nu ska jag inte tänka mer på alla hjärtans dag, då blir jag bara ledsen. Och det vill jag inte vara för det är så fint väder ute och jag ska ha trevligt i kväll och jag mår bra.

Kram och kärlek till er alla därute.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle inte klara av många sådana här mastodontdagar på raken. Måste få slöa och slappa, annars går det åt pipsvängen.

Du är en fin kvinna. Kram och kärlek.

Anonym sa...

Nä jag klarar inte heller av för många såna här dagar. Puh!

Tack!

Anonym sa...

Parentes:

Röstade du? På vem?
Jag på Saaannaaa!

Jag har som regel att endast rösta en gång.

Underbart.

Hoppas din kväll är mer än underbar.
Det är min!