tisdag, juni 01, 2010

Trött


I morse gick jag och lade mig igen när barnen hade åkt. Jag sov ända till halv elva och först hade jag dåligt samvete för att jag sov istället för att jobba. Men när jag började räkna efter så är det ju faktiskt så att jag sover för lite. För att må bra behöver jag sova 8-9 timmar per natt. Om jag gör det regelbundet så kan jag sova lite kortare emellanåt utan att det gör nåt. Men om jag, som det är för det mesta, sover 6-6,5 timmar per natt så går det liksom inte tillslut. Jag blir så trött och funkar inte alls särskilt bra. Med andra ord så sover jag minst 10 timmar för lite varje vecka.

Sen tog jag ledigt och åkte med Einar till en närliggande liten ort och promenerade och så tog vi en tur på trevliga småvägar.

Ibland behöver jag bli människa igen.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Underbart. Sov när du kan! I helgen ska jag nog försöka sova riktigt länge (vilket betyder sen kvällspromenad kvällen innan). :)

Nisse sa...

Det är skönt att sova fast när det är sommar så vill jag helst vara vaken hela tiden.