måndag, maj 31, 2010

Ren glädje


Det har varit en bra helg. Marknad på lördagen. Einar skällde ut några musikanter. Vi rodde också en bit i ån med vår eka. Vi har köpt den av en granne fast vi har inte betalt än. Den är i ganska dåligt skick. Det blir en del ösande. Men det är mycket trevligt att glida fram i ån. Och så har vi klippt gräs, bakat bullar, fikat på ett (relativt) närliggande café, gått på promenader, plockat liljekonvaljer, städat, tvättat upp all tvätt och plockat undan den rena tvätten. Och bytt ut den trasiga tvättmaskinen mot en bättre begagnad. Vi har bott i vårt hus i i tolv år och alla apparater och vitvaror börjar bli skröpliga. Jag är glad för att min man är bra på att laga såna saker.

Jo, jag har ju gjort en odlingslåda av två pallkragar också. Planterade över de tidigare sådda och uppkomna blommor och grönsaker som jag hade. Fast jag skulle behöva några pallkragar till. Det är inte tillräckligt med plats för alla frön.

Jag är egentligen inte så hushållig av mig. Men det finns en glädje i att stå i solen i sin egen trädgård och hänga tvätt en ledig dag.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag förstår vad du menar. Det är härligt att hänga upp tvätt på balkongen också, men nog saknar jag gräset under de bara fötterna.

Nisse sa...

Hushållsbestyr i goda ro och för att göra det trivsamt är väldigt bra.