fredag, maj 28, 2010

Funderingar

Nu måste jag skriva. Jag brukar tänka att jag ska skriva här oftare för att det är skönt att skriva av sig. Men så kommer vardagen emellan.

För några minuter sedan gick en man iväg, han jobbar på ett lokalt parti och vi diskuterade trycksaker som de kan behöva och som jag kanske ska hjälpa dem med. Fast... ja... jo... jag vill gärna göra det men varför, varför behöver det vara så krångligt? Denne till synes förvirrade man (han skrattade nervöst emellanåt och flamsade rätt rejält) var nog lite mindre förvirrad än han verkade. Men, som med så många kunder jag mött, så hade han inte riktigt grepp om vad de egentligen behöver. Jag försökte säga att de helt enkelt ska fundera på vilka texter, bilder, ja innehåll, de vill ha med. Så kan de skicka det till mig så gör jag ett förslag utifrån det. När de sedan sitter med sakerna i handen så kommer de att se hur de vill ha det. För så brukar det vara, en behöver nåt konkret för att få tankarna att reda upp sig.

Igår var jag på föreläsning med Gudrun Schyman, vilken skarp, intelligent och kunnig människa! Tyvärr kunde jag inte stanna hela föreläsningen ut men det gav mycket. Det vore nästan tjänstefel att inte rösta på henne.

I övrigt så behöver jag semester. Jag har inte hutlöst med jobb men det hänger över mig. Jag kan inte riktigt få allt ur händerna så fort som jag borde. Sen så är det ju så att jag har en familj också. Ska iväg till skolan och prata med Wills lärare om en liten stund. I eftermiddag ska jag följa med Boll på ridningen. Och jag är så trött hela tiden. Eller nja, inte hela tiden men ofta nog. Jag är frisk och stark men behöver ordentligt med sömn. Jag sover för lite och då blir jag så trött. Hela min kropp skriker efter sömn när jag sovit för lite och jag kan inte koncentrera mig ordentligt på jobbet när jag känner så.

Helgerna är mina andningshål, då kopplar jag bort jobbet. Men samtidigt är veckorna för korta, jag hinner aldrig färdigt. Kanske borde jag använda helgerna till att jobba så det blir klart. Men jag fixar inte det, jag behöver min lediga tid.

Nu ska jag försöka ringa några samtal innan jag ger mig av till skolan. Snart helg.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Det är alltid glädjande att se att du har skrivit något. :)
Gudrun är ljuv. Gillar henne skarpt!

Nisse sa...

Ibland så... :0)
Jo hon är bra Gudrun!