tisdag, juni 29, 2010

Rik utan pengar

Utsikt från poolen.


Har fixat räkningar och svettats lite över bristen på pengar. Men efter lite räknande och trixande så ser jag att vi faktiskt kommer att ha hyggligt med pengar över sommaren. Känns skönt att inte behöva snåla jättemycket. Vi har sällan speciellt mycket pengar att röra oss med men vi lever inte speciellt utsvävat heller så på nåt sätt så brukar det ändå bli så att vi kan göra mycket av det vi vill. Men det är nog så också att vi inte har så stora krav och önskemål. Vi har ju ett fint hus på en vacker plats och då känns det inte så motiverat att åka till dyra semestermål. Och efter ett antal år med lite pengar så blir det en vana att inte vilja ha för mycket.


Jag fattar nog inte riktigt hur mycket pengar en del människor har. För mig är varje tusenlapp en rikedom och jag är glad när jag någon månad kan ta ut några tusenlappar i lön. Men jag är rik på andra sätt. Det räcker med att titta ut genom fönstret så ser jag tydligt hur bra jag har det.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Och när du ligger där och plaskar så har du det ännu bättre.

Nisse sa...

Japp :0)