onsdag, juni 23, 2010

Vatten och sånt

I morse åkte jag som vanligt på möte. Som jag gör varje onsdag morgon. Jag var trött och lite uppe i varv som jag brukar eftersom jag tidigt på morgonen ska stå inför en massa folk och prata och hålla reda på viktiga saker och ta tag i saker. Sen så åkte jag till en kompis men stannade innan vid en trädgårdsaffär. Jag gick in där fortfarande lite uppe i varv och så plötsligt var jag som i en annan värld. Det var som om jag landade efter att ha irrat runt som en ballong i blåsväder. Jag var här och nu istället för överallt och ingenstans och då och där och sen.

På hemvägen stannade jag och köpte vatten. Loka med krusbärs och päronsmak och blev glatt överraskad. Krusbär har aldrig varit någon favorit men det här var gott. Lite som piggelin fast utan sockerslisk.

Jag har också köpt en flytväst åt Einar så nu kan jag lugnt låta honom springa lös vid sjön utan att hela tiden ängslas för att han kanske ramlar i. Kanske har jag redan skrivit det men om inte så höll han på att drunkna för att han slutade simma och sjönk som en sten. Läskigt.

Nu är det dags att åka och inviga den. Till en glittrande blå skogssjö med solvarma klippor. Bättre än att jobba, bättre än alla pengar i världen.

3 kommentarer:

Kim M sa...

Läskigt!
Dök du efter honom då?

Nisse sa...

Dottern stod bredvid och kunde dyka ner och putta upp honom. Jag blev mest chockad. Usch!

Kim M sa...

Huvudsaken är att han kom upp igen. Käre vän!