torsdag, december 04, 2008

Lite dramatik i vardagen

Julkalender!

Gårdagen blev inte som jag hade planerat. Halv tolv ringde de från skolan och sa att Boll hade ramlat ner från en klätterställning och behövde åka till doktorn. Vi åkte till vårdcentralen där de trodde att ett ben i underarmen hamnat snett så vi fick remiss till röntgen och akuten. Hon röntgades och vi fick gå till akuten där vi väntade och väntade och så fick vi ett rum och väntade och väntade och sen försökte de vrida armen rätt och sen väntade vi och så kom en lite mer erfaren läkare som konstaterade att armen var okej och att vi fick åka hem.

Min onda tå tyckte inte om att vara instängd i en trång sko hela dagen. Ont gjorde det och jag haltade fram i sjukhuskorridorerna så folk nog trodde att jag var anledningen till sjukhusbesöket.

Vi var hemma vid halv 8 på kvällen. Då var vi trötta båda två, Boll somnade ganska snart och jag lade mig rätt tidigt jag med. I morse klagade Boll på ont i magen men jag trodde hon var hungrig och gjorde en rejäl frukost åt henne. Hon hann lagom till skolan så kräktes hon och jag fick åka och hämta henne. Så nu ligger hon nedbäddad i soffan och jag tittar ut på snön och ska försöka jobba undan så mycket som möjligt så snabbt som möjligt så jag kan ägna mig åt Boll istället.

Ha en fin dag vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste först "rektorn" istället för "doktorn"...

Boll borde helt klart stannat hemma från början! :)

Hoppas din tå snart är sig själv igen.

Anonym sa...

Tack! Jo hon borde stannat hemma. :0)