fredag, december 19, 2008

Jag anammar det positiva tänkandet från Kim

Det är fredag, jag är (i stort sett) julledig ett tag nu och det borde kännas bra. Men vissa saker spökar fortfarande. Och så är jag nervös för att min ena svägerska ska föda barn i dag. Tvillingar är det och det finns risk för vissa komplikationer. Jag hoppas att allt kommer att gå bra.

Jag vill att min älskling ska komma hem, jag vill kramas, se på en bra film och jag vill äta god mat.

Fast mina ögon verkar vilja sova.

Glada saker är att jag hade trevligt tillsammans med Linda och Therese igår och att jag köpte lite nya kläder och att jag har gått ner 19 kg och att jag har fått beröm i dag och att nästan alla jobb är avklarade. Och att jag har jobb att sätta igång med efter helgerna och att jag väntar på pengar för flera fakturor och att vi ska åka och bo på pensionat i morgon och att två goda vänner kommer för julklappsbyte på söndag och att vi har flera osedda filmer att titta på och att jag har ritat ett julkort åt en kund som jag blev mycket nöjd med.

Se det finns ju massor att glädjas åt och fokusera på istället för att deppa för några pruttsaker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser! En lång lista med bra saker.
Hoppas ni får trevligt på pensionatet!

Nisse sa...

Tack!